Handelsbetingelser mellem kunden og
 
Bjarne Risbjerg Madsen ApS
CVR. nr. 14274448
Vangen 6, 9460 Brovst
bjarne@svejse-madsen.dk
web-shop: www.svejse-madsen.dk
Telefon 98 23 14 36
mandag – torsdag: kl. 7:00 – 16:00
fredag: kl. 7:00 – 13:00
lørdag og søndag: Lukket.
Etableringsår 1985

Disse handelsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på svejse-madsen.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, med mindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Strenge vilkår:
I forbindelse med service- og vedligeholdelses arbejde bestilt hos Bjarne Risbjerg Madsen ApS.
Varen forbliver hos Bjarne Risbjerg Madsen ApS til fakturaen er betalt. Hvis fakturaen for udført service og eller udført vedligeholdelsesarbejde ikke er betalt inden for løbende måned plus 30 dage, sender vi skriftligt påkrav om betaling. Hvis fakturaen ikke bliver betalt inden 8 dage efter modtagelsen af skriftlig påkrav, tilbageholder og realiserer Bjarne Risbjerg Madsen ApS varen.

Betaling
De priser, du har handlet til på hjemmesiden, er de gældende. Et køb er først gældende, når dette er accepteret af Bjarne Risbjerg Madsen ApS. I alle priser, der er i DKK, er excl. 25% moms. Vi forbeholder os retten til på ethvert tidspunkt at ændre vores prislister.

Fakturaen sendes via e-mail/vedlægges ordren.

Der sendes kun varer ved forudbetaling, der kan foregå på følgende måder:

Mobilepay til mobilnr.: Tlf: 24438836 Bjarne Risbjerg Madsen.

Betalingskort – der pålægges intet gebyr ved benyttelse af betalingskort. Når du benytter betalingskort sendes de indtastede kortdata direkte fra dig til Nets i krypteret form, dvs. det kun er Nets, der kan læse dine kortdata – Bjarne Risbjerg Madsen ApS kan ikke.

Beløbet for varerne trækkes først den dag, varerne afsendes fra lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Kontooverførsel er ikke dækket af indsigelsesordningen.
Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse.
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os.

Specialfremstillede varer:
Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på web-shoppen, er du altid mere end velkommen til at kontakte os.

Levering Vi tilbyder følgende leveringsformer:
Bring, som har over 700 pickup points fordelt i hele DK.

Leveringstiden for varen – varer bestilt inden kl. 13:00 på hverdage sendes normalt samme dag. Fredag dog inden kl. 11:00

Dette forudsætter, at der er tale om lagervarer. Ved skaffevarer skal leveringstiden dog forventes at være 1-5 hverdage.

Vi er dog uden ansvar for forsinkelser, der skyldes force majeure og andre lignende forhold, der unddrager sig vores kontrol, herunder strejke og udførselsforbud.

Ved køb under kr. 100,- tillægges ekspeditionsgebyr på DKK 50,- excl. 25% moms.

Fragt på hel- og halvpaller aftales særskilt.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
d) får den første vare i fysisk besiddelse når det drejer sig om aftaler om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved post@svejse-madsen.dk eller på 98 23 14 36. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer, der returneres ufranco eller på efterkrav, nægtes modtagelse.

Ved returnering, hvor kopi af faktura altid skal medsendes, skal varen returneres godt emballeret.
Returfragten betales af køber.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Bjarne Risbjerg Madsen ApS, Vangen 6, 9460 Brovst

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, dette mod forudgående aftale.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af fakturaen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangels regler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.svejse-madsen.dk har du ifølge købeloven 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten er kun gældende for fabrikationsfejl, og dækker ikke for fejl og mangler, der kan tilskrives fejlagtig behandling, befordring, opbevaring, montage, tilslutning og betjening, eller for fejl i øvrigt, der skyldes, at køberen har anvendt produktet til andet formål end angivet i leverandørens specifikation. Vi hæfter endvidere ikke for slidtage eller mangler, der skyldes, at varerne ikke er vedligeholdt efter leverandørens forskrifter, eller såfremt reparation og vedligeholdelse ikke er udført af leverandørens dertil autoriserede værksted eller af leverandøren.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Erhvervskunder:
Med mindre andet er aftalt, ydes erhvervsdrivende alene 12 måneders reklamationsret, idet evt. reklamation skal ske straks en fejl eller mangel konstateres.

Produktansvar:
Leverandøren påtager sig intet ansvar for skader på person eller gods udover, hvad der følger af ufravigelige lovregler, som leverandøren er underkastet, og da kun i det omfang, der følger af sådanne lovregler. Skader på køberens eller 3.mands erhvervsmæssige ejendom, der forvoldes af defekter ved leverandørens produkt, er kun omfattet af leverandørens ansvar, såfremt det godtgøres, at skaden skyldes fejl eller forsømmelse hos leverandøren eller hans folk.

Leverandøren er specielt uden ansvar for skader, der skyldes anvendelsen af varen i strid med den af leverandøren udarbejdede brugervejledning. Såfremt køberens anskaffelse af varen sker med videresalg for øje, er regresansvar for skader på 3.mands person eller gods fra køberen mod leverandøren betinget af, at køberen har videregivet brugervejledningen og de øvrige påkrævede instruktioner for sikker anvendelse af varen til slutkunden.

Ansvarsbegrænsninger:
Leverandøren er ved forsinkelse, ved mangler ved salgsgenstanden og ved produktansvar uden ansvar for indirekte skader, driftstab, tabt arbejdsfortjeneste, tab af avance, følgeskader og lignende. Leverandørens ansvar er under alle omstændigheder endvidere begrænset til et beløb svarende til den af køberen betalte pris for de forsinkede eller mangelfulde varer.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen afleveres ved et aftalt pickup point, hvor forsendelsen afhentes af Bring.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Bjarne Risbjerg Madsen ApS, og videregives ikke til 3. mand og benyttes ikke til udsendelse af uopfordret reklamemateriale.

Direktøren og de ansatte ved Bjarne Risbjerg Madsen ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Dataansvarlig: Bjarne Risbjerg Madsen ApS.

Databeskyttelseserklæring for Bjarne Risbjerg Madsen ApS.

Denne databeskyttelseserklæring gælder for indsamling og brug af personoplysninger på Svejse-Madsen.dk og i forbindelse med køb og andre henvendelser hos Svejse-Madsen. Her finder du informationer, bl.a. om hvilke personoplysninger der indsamles, hvad de bruges til og hvilke rettigheder du har. Bjarne Risbjerg Madsen ApS er ansvarlig for behandlingen og kan til enhver tid kontaktes, hvis du har spørgsmål. Som beskrevet ovenfor, behandler vi følgende personoplysninger:

  • Navn
  • Telefonnummer
  • e-mailadresse
  • Kortoplysninger
  • Leveringsadresse

Registreringen af disse oplysninger er en forudsætning for at købet kan gennemføres. I forbindelse med køb og henvendelser vil vi også gemme:

  • Købshistorik, bl.a. hvilken type vare/tjeneste du har købt, og hvornår du købte dem.
  • Servicestatus, servicehistorik, returneringer, reklamationer, reparationer samt eventuelle opgraderinger af produkter.

Når du handler på Svejse-Madsen.dk har du mulighed for at markere, om du ønsker at modtage vores nyhedsbrev. Du kan når som helst melde dig fra nyhedsbrevet igen ved at benytte link nederst i nyhedsbrevet, som vil blive tilsendt via e-mail.

Vi kan foretage ændringer i denne databeskyttelseserklæring, f.eks. som følge af, at vi foretager ændringer i hjemmesidens layout eller funktioner.

Klageadgang:
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Bjarne Risbjerg Madsen ApS, post@svejse-madsen.dk eller på telefon 98 23 14 36. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.